tisdag 1 december 2009

A Place To Stay + Melodifestivalen 2010

Yes baby, då är det offentliggjort. Jag debuterar i melodifestivalen nästa år. 2010, snyggt årtal, och damn, snygg låt!

Är det en slump eller får man det man önskar sig..: i somras var jag och min vän Peter Elofsson på Madonna-konserten på Ullevi och hade en vild och kul kväll. Det var en riktig nostalgitripp för mig som köpte mina två första plattor när jag var tio: Prince (Parade) och Madonna (Like A Virgin).
Jag såg en blandad och skön publik och det var fest och glädje och jag tänkte att popmusik är den bredaste och största sammanlänkande musikformen. Jag vill jobba med pop igen - dans, glädje, kärlek. Bland annat..
Knappt en månad senare träffar jag en låtskrivare, helt otippat, på lillasysters bröllop och han skickar mig sedan den bästa låten jag hört på länge - en sån smash-hit! Snygg, sexig och smart. Den ville jag absolut ha med på mitt album!
Vilken överraskning att juryn på festivalen tyckte om låten och ville ha den de med, så att vi får en chans att spela upp den för en stor publik som är just blandad och skön!

Mer dans och kärlek till oss alla!
Vi hörs snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar