onsdag 2 december 2009

Igårkväll träffade jag min favoritnorska, Hege, på Restaurang Stearin. Vi drack vin och hamnade i en lång filosofi/religionsdiskussion som mynnade ut i nåt i stil med att man måste lära sig kontrollera sina känslor och impulser och att aggression och intolerans kommer ur osäkerhet som i sin tur kommer ur tvivel snarare än tro.
Yes, det blev några glas..
Hege kom på en grym idé till mitt framträdande. Mycket poetiskt.
Sen gick vi till Pustervik och lyssnade på Pat Smear och The Germs - i denna pyttelokalen blev deras gig ännu intensivare och med knallrött ljus som enda scenbelysning såg de ut som Japanska kabukidemoner som hängde i luften. Lorna Doom log och spelade bas som en åskgudinna.

Idag ska jag göra ett par intervjuer och sedan in i studion och göra klart en låt jag fick i förra veckan och som jag inte hunnit känna så mycket på eftersom det blev att kasta sig till Stockholm och presskonferens.
Den hade en cool vibe och jag fick en känsla av tidig Madonna så jag tror den kan bli nåt.

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar