fredag 4 december 2009

julkul och nattliga samtal

Jag börjar känna av de sena skype-samtalen med min vän Peter i New York, men när ska det annars hinnas om inte på natten?..På dagen är det ju natt där och sen har jag gig på kvällarna: Peter Apelgren har ett skönt galet upplägg med sin live-talkshow och jag är gäst alla föreställningarna - andra gäster har varit Anna Mannheimer, Kitty Jutbring, Nour El-Refai och Björn Gustafsson som gjorde en riktigt cool drop-in, och Ulf Dageby. Man vet aldrig vad som ska hända; allt är öppet för improvisation - underbart, och publiken älskar det såklart.

Nu måste jag till biblioteket och lämna tillbaka Satansverserna - det stör mig att jag inte hunnit läsa klart, men det finns ingen tid för det just nu. Men hör bara på den här formuleringen: "flygplanet sprack likt en frökapsel som sprider sina sporer".. Rushdie rules.

xx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar