söndag 21 mars 2010

helt förkyld







..ojoj alltså..jag har åkt på en sån där förkylning som bara män får. Så ni förstår hur himla sjuk jag är.
Det har präglat hela veckan och är anledningen att jag inte skrivit på ett tag - är helt tjock i huvudet.
Försökte skriva texter, har tre låtar att trixa med men det har inte blivit nånting i princip.
Igår tog jag en liten paus, Thomas och jag passade på att kolla in Hege Wendelbos utställning på A Gallery. Det var sista dagen och galleriet kommer flytta till nya lokaler. Himla trevligt att träffa lite folk, även om huvudet som sagt kändes som en ballong fylld med varmt klister.
Kent Norberg (Sator) spelade sköna skivor, Andreas, konstnär från Ungern tog lustiga bilder på alla besökare, coola Petra och jag bildade en DJ-duo (...) och Hege fick massor av välförtjänt beröm för sina numera, ganska färgstarka målningar.
Det blev lugnt, både Thomas och jag förkylningströtta och vi avslutade tidigt med en filmkväll; Milk, med Sean Penn som homosexuell politiker i USA på 70-talet. En grymt bra film om minoriteters kamp för sina mänskliga rättigheter och en fascinerande och inspirerande person.
Har ni nåt bra filmtips?

puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar