torsdag 8 juli 2010

avslöjad





nu får jag nämna vad jag haft för mig de senaste veckorna - jag har varit på ridläger och spelat in nya avsnitt av Ponnyakuten för SVT.
Ett sammanhang som jag halkade in i tack vare melodifestivalen faktiskt.. På festen efter finalen mötte jag en bekant som är verksamhetschef på SVT Malmö och vi pratade om ett manus på en grym komediserie som en vän till mig skrivit. Efter ett möte om det några dagar senare, fick jag plötsligt frågan om jag ville göra en provfilmning som programledare för deras populära ungdomsprogram Ponnyakuten (!?) Jag är ju inte den som fegar för en utmaning så ytterligare två veckor senare satt jag på ett tåg till Stockholm och pluggade påor inför testet.
En helt ny roll för mig men repliker som repliker tänkte jag och det visade sig funka fint trots skorrande rrrrr så jobbet blev mitt.
Ett roligt sammanträffande var också att jag råkade se premiäravsnittet i januari i år och tyckte det hade en så skön anda - duktiga experter och äntligen en positiv "dokusåpa", där deltagarna blir bättre, har kul och gör något bra.
Så nu är jag ganska nyss hemkommen från ett tvåveckors ridläger och har debuterat i ytterligare ett sammanhang i år.
Har försökt hitta bilder som jag kan publicera, men kan ju inte avslöja innehållet i programmen, så det får vänta till januari när programmet sänds.

Nu till repetitioner inför morgondagens konsert för Partille Cup.

puss och kram

1 kommentar: